lunes, 21 de noviembre de 2016

FEM UN PROJECTE

 FEM UN PROJECTE

El passat 14 de Novembre, vam realizar una clase destinada a la realització i formulació de aquelles parts que conté un projecte. A més, d’enfocar aquell que anem a desenvolupar.



UN ESQUEMA SENCILL QUE INTENTA CENTRAR-SE EN EL PROCÉS I LA COMUNICACIÓ.

1.Títol o denominació del projecte.
2. Dades identificatives
3. Descripció 
4. Justificació
5. Destinataris
6. Objectius
7. Organització i metodologia
 8. Cronograma de tasques 
9. Activitats i serveis que es plantegen. 
10.Cronograma / calendari-resum de les activitats 
11.Difusió
12.Recursos 
13.Avaluació: model i instruments


No hi ha un únic model d'esquema, aquest que presentem es un dels quals fem servir quan la nostra intenció a un projecte és plasmar la nostra actuació i intervenció davant una situació, i que més endavant podrem avaluar, en funció dels resultas obtinguts. Així podem deixar clar el que es va a fer i crear-nos una idea mental de la nostra proposta.

Cada un d'aquests punts contenen una serie de característiques que anem a exposar breument,
En primer lloc, el títol o denominació del projecte ha de ser clara, creatiu, original, breu i fàcil. En segon lloc, les dades identificatives correspon a tota aquella informació sobre els autors, així com de l'organització. Posteriorment ens trobem amb la descripció, contingunt d'unes 150/200 paraules, mostrant el on i el durant del projecte, des de quina associació es desenvolupa i un xicotet resum .

A la justificació ens preguntem el per què? fent un anàlisis del context, amb un marc de referència (marc teòric). Pel que respecta als destinataris cal indicar el seu perfil, aixì com el nombre i la cobertura: potencials; tots els xiquets de Patrais, reals; al taller venen 30 xiquets.
Respecte als objectius, indiquen un per a que? que es vol aconseguir? es a dir les finalitats d'aquest projecte.

L'organització i la metodologia fa referencia als aspectes organitzatius, entre ells, l'organigrama, personal i les estructures i mecanismes de participació (com s'entera la gent, com s'elegeix qui participa, a quin preu... INTERMEDIACIÓ I PREUS), rols i actituts, estratègies i mètodes de treball i per ùltim com s'organitzen els participants.
En el cronograma, es reflexen les tasques i les activitats. *PROGRAMA GANTTPROJECT: introdueixen les tasques i les relacions i et crea una xarxa PERT, per obtenir una manera visual de les tasques.

Respecte a les activitats i serveis mostrarem el que farem. Mitjançant (opcional) una fitxa per explicar les activitats i així quede clar.
Per difundir aquest projecte es pot recurrir a la premsa i als mitjans de comunicació, actes de presentació, material informatiu o amb internet o la telefonia. També cal tindre en compte els recursos utilitzats tant materials com econòmics i humans.
Per últim es realitzarà una avaluació, remarcant els instruments per a l'obtenció de dades i la repercusió del projecte.

Finalment, com a reflexió trobem convenient destacar la importancia de la realització de projectes amb la finalitat de adentrarse en la societat de diverses formes i propostes per intervindre en ella.


"El millor projecte és aquell que conté propostes originals expressades amb senzillesa, precisió i sensibilitat.”





No hay comentarios:

Publicar un comentario